El 3 de juliol de 2014, la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya va organitzar el II Simposi, un espai de debat i d’intercanvi d’experiències sobre les actuacions de transformació de l’entorn proper impulsades des dels centres educatius.

Més de 250 persones, entre professorat de 151 centres educatius i personal tècnic dels ajuntaments i dels departaments de Territori i Sostenibilitat i d’Esenyament, així com representants unes 20 entintats ambientals han participat en una jornada que ha estat un espai de relació entre els dinamitzadors dels projectes d’educació per a la sostenibilitat de cadascun dels centres educatius.

Aquest Simposi es plantejava dos grans objectius: 

  • Que el professorat dels centres educatius que formen part de la XESC reflexionin sobre la importància de portar a terme actuacions de transformació de l’entorn proper, tot vinculant els projectes del centre amb altres projectes en el territori, establint relacions de col·laboració amb altres agents, tot promovent la participació de la comunitat educativa, l’adquisició de nous aprenentatges i el lligam afectiu amb el territori.
  • Que el professorat conegui projectes d’interès que estan duent a terme diferents entitats ambientals i socials que puguin servir per iniciar o millorar un projecte en el centre.

Programa 

 

Presentacions de la taula rodona

 

El paper de l’entorn en el centre educatiu i les possibilitats que ofereix com a:

  • Font de coneixement, a càrrec del Sr. Jordi de Manuel, doctor en biologia i professor de secundària
  • Espai per a la intervenció, a càrrec del Sr. Joan Manel Riera, biòleg expert en educació ambiental
  • Oportunitat per cooperar i treballar en xarxa, a càrrec del Sr. Daniel Giménez, especialista en treball col·laboratiu i membre de l’equip de Gestió del Coneixement de l’Agència de Salut Pública de Catalunya

 

 

Presentacions del espais Àgora d’entitats ambientals

EntitatProjecte Breu descripció
Acciónatura CompensaNatura i Selvans Preservar els darrers boscos madurs de Catalunya, de les mateixes dimensions que el centre educatiu.
Associació de Defensa i Estudi de la Fauna i Flora Autòctona (ADEFFA) Alliberaments Participar en l'alliberament d'eriçons recuperats i òlibes nascudes en captivitat.
Biciclot SCCL Cursos de circulació segura a les escoles Programa dirigit a la transició de primària a secundària per ensenyar els alumnes a circular amb bicicleta.
Fundació Catalana per a la Prevenció de Residus i el Consum Responsable Desembruta Detectar les zones afectades per l'abandonament de residus mitjançant la participació 2.0 i accions de sensibilització i restauració.
Grup de Recerca en Tecnologia Musical (Universitat Pompeu Fabra) Mapes sonors de la natura Apropar els estudiants de secundària i batxillerat a les ciències de la natura a través del treball amb el so (enregistrament sonor i edició informàtica).
L'Era, Espai de Recursos Agroecològics Conservació de la biodiversitat agrícola de Catalunya Multiplicació, caracterització, conservació i distribució de les varietats agrícoles autòctones.
SEO/BirdLife i Nusos. Activitats científiques i culturals SCCL Aves y clima i La caixa del temps. Canvi climàtic i ocells Definir evidències del canvi climàtic a partir dels canvis fenològics en la migració dels ocells. Cicle superior de primària.
Tarpuna SCCL Estalvi energètic cooperatiu (Estalvicoop) Treballar l'energia i l'estalvi energètic amb tota la comunitat educativa per a la gestió conscient del consum energètic.

 

 

 

Comparteix!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn