Fòrum del Baix Llobregat (Sant Boi de Llobregat, 1 de març)

 

“Els centres de la XESC ens unim al Moviment R”

Representants (professorat i alumnat) dels 54 centres
educatius assistents al Fòrum van explicar a la
ciutadania les actuacions que estan fent per tal de
millorar l’entorn proper i, en concret, per reduir la
producció de residus al centre.

Els alumnes van demanar a la ciutadania que també
s’impliqués en la millora del seu entorn i en la reducció
de residus. Els joves van sortir pels voltants de la plaça
Catalunya a demanar a cada ciutadà un compromís per
millorar el medi ambient. Tots els compromisos es van
penjar en una xarxa, al mig de la plaça.

Les escoles assistents es van adherir al “Moviment R”,
fet que es va visualitzar construint una R gegant
humana al mig de la plaça. Hi van participar més de 200
persones.

Enllaç on es pot veure la notícia i el vídeo
http://www.moviment-r.cat/news/171-i-forum-de-la-xesc

 

 

 

 Fòrum de Terres de l'Ebre (Roquetes, 8 de març)

 

“Millorem l’Observatori. El nostre granet de
sorra”

Els 18 centres educatius del Fòrum de les Terres de
l’Ebre van fer una acció per reflexionar sobre els
incendis forestals, les seves causes i què podem fer
per reduir-ne els riscos. Posteriorment, van dur a terme
una actuació per millorar els voltants i els accessos a
l’Observatori de l’Ebre a Roquetes, per reduir el risc
d’incendis que suposa tenir un bosc brut.

Així mateix, els 70 participants van col·laborar amb els
agents rurals de la comarca, en un projecte
d’alliberament de fauna, retornant al seu entorn un
aligot recuperat d’una lesió.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Fòrum de Lleida (Juneda, 11 de març)

 

“Les retrobades. Un pont de llavors entre les
cultures trobades i les cultures futures”

Els 46 centres educatius i les 170 persones que van
participar en aquest Fòrum van actuar per preservar la
riquesa genètica autòctona vegetal de les terres de
Lleida. Els participants van:

1. Conèixer les varietats de fruita autòctona que cal
preservar. Van fer un tast en grupets de varietats
recuperades i després les van valorar.

2. Sembrar llavors de fruiters de varietats
retrobades, per fer-les créixer en l’hort de
l’escola.

3. Responsabilitzar-se de la preservació de la
riquesa genètica autòctona. Van fer un empelt a
un tipus de pomera i la van apadrinar. Les
escoles van assumir la responsabilitat de plantar-
la al centre, cuidar-la i donar-la a conèixer.

 

 

 

 Fòrum del Maresme i el Vallès Oriental (Cabrera de Mar, 15 de març)

 

“Ens impliquem en la millora de l’entorn de
l’Alberg”

Els 57 centres educatius que van participar en aquest
Fòrum van actuar per millorar l’estat del bosc que
envolta la finca de Torre Ametller. Malgrat el mal temps,
els 250 participants van fer les accions següents:

1. Construir i endur-se menjadores amb escorça
d’alzina, per tal d’afavorir la presència d’ocells als
seus centres.

2. Penjar caixes niu als arbres del bosc de Torre
Ametller, amb l’ajut de guardes forestals.

3. Fer una aproximació per conèixer l’estat del bosc
que envolta l’Alberg.

 

 

 Fòrum del Vallès Occidental (Sabadell, 23 de març)

 

“Els nostres desitjos per un món més sostenible”

S’aprofità el fet que el Parc Central del Vallès és un
equipament educatiu, perquè els 44 centres educatius
que van participar en el Fòrum donessin a conèixer els
seus compromisos i desitjos per a un món més
sostenible. L’objectiu era fer actuacions de comunicació
i sensibilització que perduressin en l’equipament. Les
accions que es van realitzar són:

1. Un missatge visual. Van pintar un mural de
temàtica ambiental que quedarà en l’equipament.

2. L’arbre dels desitjos. Alumnat i professorat van
penjar els seus desitjos per a un món més
sostenible en les oliveres que es troben al Parc.

3. Tots junts van construir un missatge per difondre
al món: “- CO2”; un mosaic humà format amb els
més de 170 participants en aquesta trobada.

 

 

 Fòrum del Penedès (Santa Margarida  i els Monjos, 25 de març)

 

“Millorem l’entorn del Molí del Foix”

El Molí del Foix és un equipament d’educació ambiental
destacable per la difusió dels valors naturals del territori
i, especialment, del seu entorn, el Parc del Foix. Els 37
centres educatius participants en aquest Fòrum van
realitzar una sèrie d’actuacions per millorar aquest
entorn.

1. Plantada d’espècies autòctones al jardí botànic
del Parc i col·locació de cartells identificadors
de les espècies.

2. Construcció de caixes niu de ratpenats per
penjar-les al voltant de l’equipament, per tal
d’afavorir la presència i observació d’aquests
mamífers.

 

 

 Fòrum de Girona. Primària (Girona, 29 de març)

 

“Afavorim la biodiversitat”

Els 37 centres educatius que van participar en aquesta
trobada, van dur a terme una sèrie d’accions per tal
d’afavorir la biodiversitat:

Construcció de menjadores, que col·locaran en
els patis de les escoles per tal d’afavorir la
presència d’ocells al voltant del centre i així
poder-los observar i conèixer.

Alliberament de fauna, retornant al seu entorn un
aligot recuperat d’una lesió, amb la col·laboració
dels agents rurals de la comarca.

 

 

 Fòrum de secundària de Girona i catalunya central (Olot, 31 de març)

 

“Replantació d’espècies autòctones al volcà
Montsacopa”

Els 38 centres educatius de secundària que van assistir
a aquesta trobada van dur a terme, amb la
col·laboració de l’Ajuntament d’Olot, una acció de
millora dels voltants del volcà Montsacopa, mitjançant la
plantació d’un conjunt d’arbres d’espècies autòctones.

 

 

 Fòrum de la catalunya central de primària (Viladrau, 6 d'abril)

 

“Construïm uns horts comunitaris”

L’actuació realitzada en aquest Fòrum es va vincular a
una proposta feta per l’Ajuntament de Viladrau i la
Fundació Vincles sobre un acord de custòdia del
territori: els horts del Torrent, un projecte d’horts
comunitaris de gestió compartida.

Les 50 escoles participants en aquest Fòrum van posar
la primera pedra d’aquests horts comunitaris. Els
participants van delimitar els terrenys amb estaques
que duien gravats els noms dels centres participants en
la trobada.

 

 

 Fòrum de Tarragona (Tarragona, 8 d'abril)

 

“Ens convertim en informadors de la campanya de
recollida selectiva de l’Ajuntament de Tarragona.”

L’Ajuntament de Tarragona va proposar participar en
l’acció porta a porta de la campanya “Recollida
selectiva i contenidors soterrats” que s’estava duent a
terme en aquell moment al municipi. La campanya
consistia a explicar de manera personalitzada
als tarragonins i les tarragonines els objectius de la
campanya i alhora se’ls lliurava el material necessari
per assolir-los (contenidor d’orgànica, bosses per a la
recollida selectiva de paper, vidre i envasos, entre
d’altres).

Així, els 54 centres educatius que van participar
en aquest Fòrum van desenvolupar una acció de
comunicació i sensibilització ambiental i, per un dia, els
més de 100 alumnes, acompanyats dels seus
professors, es van convertir en informadors “porta a
porta” de la campanya de recollida selectiva de residus
de l’Ajuntament de Tarragona.

 

Comparteix!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn