Aquest és un projecte interdisciplinari de mobilitat. Mostra com elaborar un projecte de camí escolar amb la implicació de tota la comunitat educativa.

Nivell Educatiu: Educació Infantil (P3, P4 i P5), primària i families d'alumnes.
Àmbit temàtic de l’activitat: mobilitat.
Context d’acció: implicació en l’entorn, participació i currículum. 
Tipus d’activitat: projecte interdisciplinari i acció de centre.
Durada: l’activitat es realitza durant tot el curs. A la setmana verda es van fer els itineraris, el mural, les estadístiques i el llibre digital.

Llegeix més...

Conviure amb el soroll és un projecte interdisciplinari sobre el so, el soroll i la contaminació acústica, que implica tota la comunitat educativa i proposa actuacions per millorar la qualitat de vida a l’escola i a casa.

Nivell Educatiu: infantil, primària, secundària.
Àmbit temàtic de l’activitat: so i soroll
Context d’acció: 
Curricular 
Tipus d’activitat: 
És un projecte de centre. Jornada
Durada: 
forma part de l’acció curricular de diferents àrees. La preparació, unes tres setmanes; la jornada, una setmana.

Llegeix més...

Taïca és una activitat que té per objectiu que els infants s’expressin lliurement a través de les diferents possibilitats que ens ofereix el cos, els elements de l’entorn proper i els elements plàstics provinents de material de rebuig que es reutilitzen creativament.

Taïca són les lletres desordenades de la paraula Ítaca: un viatge a un projecte, a una il·lusió; un viatge ple d’experiències diverses, de nous coneixements, de descobertes del nen i de l’adult, ric i diferent, un viatge on és més important el camí que el resultat final.

Taïca és un projecte fet i pensat pel professorat del centre per contribuir a l’educació de l’infant en el seu lliure procés d’autonomia.

Nivell Educatiu: P3, P4, P5 (en moments puntuals, com la festa de Sant Jordi, s’obre a alumnes d’altres cicles).
Àmbit temàtic de l’activitat: expressió de les emocions.
Context d’acció: Curricular  
Tipus d’activitat: vivència i investigació
Durada: el projecte Taïca es du a terme un cop per setmana en sessions d’1 hora i 15 minuts per grup.  Els grups són reduïts, d’uns deu infants.

Llegeix més...

El Passeig Setmanal és un projecte interdisciplinari centrat en alumnes d’educació infantil, que consisteix a sortir setmanalment de l’escola amb l’objectiu de descobrir l’entorn i treballar el medi, i que també incorpora l’educació per a la salut, la ciutadania, les emocions i els diferents llenguatges. L’activitat pretén que els infants s’ho passin bé, coneguin i interactuïn amb el seu entorn, i alhora assoleixin una maduresa i autonomia més gran.

Nivell Educatiu: Educació Infantil (P3, P4 i P5).
Àmbit temàtic de l’activitat: Descoberta de l’entorn, medi, educació per a la salut, emocions i llenguatge.
Context d’acció: Curricular i implicació en l’entorn
Tipus d’activitat: És un projecte interdisciplinari d’escola que es porta a terme a l’educació infantil.
Durada: L’activitat es realitza setmanalment i està dins de l’horari lectiu. La durada de les passejades va en funció de l’edat de l’alumnat. A P3 és d’una hora setmanal i a P4 i P5 de dues hores setmanals.

Llegeix més...