Taula: Resum de les activitats

NOM CICLE EDUCATIU COMPETENCIES BÀSIQUES QUES ES TREBALLEN BREU DESCRIPCIÓ
L’hort és un món petit!

Educació infantil (P3,P4 i P5)

Coneixement i interacció amb el món físic; social i ciutadana.

Primera sessió: visita a l’hort urbà del parc del Turó de Can Mates portat per avis/es. Segona sessió: a classe es treballen les llavors o es rep la visita d’un/a avi/a.

Acció proposada:
iniciar un hort a l'escola.

El gegant de les 17 potes del parc de la Torre Negra.

Educació infantil (P4 i P5).

Cultural; coneixement i interacció amb el món físic; social i ciutadana.

Primera sessió: visita a l'emblemàtic pi d'en Xandri i el paratge de la Torre Negra. Segona sessió: a classe es treballa amb escenaris de futur sobre la zona.

Acció proposada:
debatre sobre el que es podria fer al pati de l'escola per millorar-lo.

Collim olives a can Monmany. Cicle inicial de primària (1r-2n). Cultural; coneixement i interacció amb el món físic; social i ciutadana. Primera sessió: visita a Can Monmany per sembrar blat, trinxar espigues i ventar per separar el gra de la palla. Segona sessió: a l'aula es fa farina i un taller de diferents tipus de "pans", dinamitzat pel projecte Sabores del Mundo.

Acció proposada:
promoure un oli ecològic per a la cuina escolar.

Fem pa o altres "pans" d'arreu del món!  Cicle mitjà de primària (3r-4t)  Cultural; coneixement i interacció amb el món físic; social i ciutadana. Primera sessió: visita a Can Monmany per sembrar blat, trinxar espigues i ventar per separar el gra de la palla. Segona sessió: a l'aula es fa farina i un taller de diferents tipus de "pans", dinamitzat pel projecte Sabores del Mundo.
    Acció proposada: debatre sobre el tipus de pa que es menja al menjador.
Visitem la Granja ecològica Selvatana i fem iogurt! Cicle superior de primària
(5è- 6è) i
Educació secundària.
Comunicativa, lingüística i audiovisual; coneixement i interacció amb el món físic; social i ciutadana. Primera sessió: a classe es coneix el cicle de producció- transformació-consum d'un iogurt industrial.
Segona sessió: visita a la granja ecològica La Selvatana.
Tercera sessió: a classe es construeix el cicle alimentari de la producció i transformació del iogurt i les seves diferents versions (ecològic i industrial).
    Acció proposada: debatre sobre el iogurt que es consumeix al centre.
Història agroambiental de Can Monmany  Cicle superior de primària (5è- 6è). Cultural; coneixement i la interacció amb el món físic; social i ciutadana.  Visita a can Monmany, en la que es descobreix la història i evolució de l'agricultura local al llarg d'aquests segles.
    Acció proposada: debatre sobre els productes que arriben al menjador escolar.
El canvi climàtic sota tres mirades diferents: la tecnològica o tecnooptimista (Al- Gore), la geoenginyeria i la sobirania alimentària   Secundària.  Comunicativa; autonomia i iniciativa personal; coneixement i la interacció amb el món físic; social i ciutadana. Triple conferència teatralitzada, simultània, sobre el mateix tema (el canvi climàtic), des de tres perspectives diferents. L'alumnat és convidat a posicionar-se i debatre amb els tres punts de vista.
 Acció proposada: col·laborar amb una finca agroecològica propera.