A Vilanova ja onegen les banderes que acrediten la qualitat i els serveis de les platges de la ciutat. Entre elles, quatre de blaves. L’ajuntament ja ha col·locat les banderes, tant les quatre de blaves, com la que distingeix els esforços d’educació ambiental que ha fet la ciutat, amb la col·laboració dels centres educatius. A més, també es compta amb la bandera Sicted qué acredita la qualitat dels serveis turístics de Vilanova.

Entre les activitats qué es desenvolupen en aquest projecte destaquen les activitats realitzades amb les escoles dintre el programa Agenda 21 Escolar sota el lema ‘Volem una platja neta!' en col·laboració amb el "Consorci dels Colls i Miralpeix, Costa del Garraf".

El Consorci també organitza accions d'educació ambiental del litoral com: les jornades sobre Governança del Litoral; visites guiades per donar a conèixer els valors de la platja natural protegida; suport i col·laboració amb els gestors que realitzen projectes d'investigació i protecció de l'espai marí o jornades com el ‘Coastwatch Garraf' una trobada amb voluntaris per fer observació de les platges de VNG i recollir dades sobre l'estat general d'aquests espais.