Dimarts 31 de maig, s'ha commemorat el Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny). Una data sobre la qual Vilanova i la Geltrú ha treballat des de fa mesos des de el programa d'Agenda 21 Escolar.

Des de fa uns anys, l'alumnat d'escoles i instituts vilanovins aprofita aquesta data per recordar el seu compromís, respecte i cura pel medi ambient. I ho fa mitjançant la lectura del manifest, en el que es recullen aquestes voluntats. Aquest any, l'Auditori Eduard Toldrà ha estat l'escenari escollit per ratificar aquest acord, que en aquesta ocasió ha triat la mobilitat i els seus efectes com a eix central del document.

Lectura escolar del manifest ambiental

L'acte ha estat presidit per l'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras; Ariadna Llorenç i Garcia quarta tinenta d'Alcaldia. Regidora d'Innovació, Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i de relacions amb la Mancomunitat Tegar; i Gerard Llobet Sánchez, cinquè tinent d'Alcaldia. Regidor d'Urbanisme, Habitatge i Medi Ambient.

L'alcaldessa de la ciutat, els ha dit que s'havien de sentir orgullosos de la implicació que té Vilanova i la Geltrú en la cura i respecte cap al medi ambient, així com el seu treball que, any rere any, fan a través de l'Agenda 21 escolar. Ariadna Llorenç s'ha mostrat orgullosa i satisfeta de la feina feta pels alumnes i de la feina que estan fent els/les professors/es. Gerard Llobet ha encoratjat a les escoles a seguir treballant amb ganes per la sostenibilitat a la ciutat.

Acte Seguit s'ha llegit el Manifest Escolar dedicat a la Gestió de Residus i s'ha fet entrega dels premis de la X Mostra d'Art d'Objectes Reciclats i Reutilitzats

Rafel Vives, durant l'acte

Una vegada feta la lectura del manifest ambiental, l'acte ha continuat amb una actuació de Rafel Vives. En Rafel, ànima del programa Ja t'ho faràs ha fet les delícies dels gairebé quatre-cents alumnes de les escoles de Vilanova, donant una vida rere l'altre a una garrafa d'aigua.

Els "Pim Pam" han estat molt ben acollits peles assistents que han gaudit d'una gran jornada.

Aprofitem l'ocasió per donar les gràcies una vegada més a Rafel Vives per la seva participació a l'acte