Fins al 3 de juny ja es poden veure, al Centre de Recursos i Informació Ambiental (CRIA) de Vilanova i la Geltrú, els treballs que conformen la X Mostra d'Art d'objectes reciclats i reutilitzats.

L'exposició es pot visitar de dilluns a divendres de 9'00 hores a 13'30 hores i dimarts i dijous de 17,30 a 19'30 hores. També es programen visites guiades amb les escoles a horaris alternatius.

Es tracta de més de 200 obres, realitzes per l'alumnat dels centres d'educació infantil, primària i secundària, adherits al programa de l'Agenda 21 Escolar, que són una prova evident de la consolidació d'aquesta activitat que, augmenta any rere any en participació i creativitat.

En l'edició d'aquest any hi tornarà a haver la modalitat de concurs, que lliurarà el Premi Creatiu en modalitat individual als tres millors treballs, així com el Premi Sostenible, adreçat als tres centres educatius que hagin presentat les millors propostes. El lliurament dels premis es farà el 31 de maig, a l'acte de celebració del Dia Mundial del Medi Ambient que tindrà lloc a l'Auditori Eduard Toldrà, i durant el qual també es llegirà el manifest escolar a favor d'aquesta efemèride, i en el qual hi treballa l'alumnat de la ciutat.

L'exposició serveix per mostrar les creacions que els alumnes han estat preparant durant tot el curs escolar, a partir d'objectes i materials que han estat recuperats de les escombraries i, que han estat transformat per donar-los una nova utilitat, en aquest cas artística. Tot i ser una exposició d'art, també hi ha objectes funcionals, lúdics o experimentals.

L'objectiu és conscienciar l'alumnat de la necessitat de viure en un món més sostenible i conscienciar de les múltiples vides que pot tenir un objecte, portant a la pràctica el concepte de les tres R : reduir, reciclar i reutilitzar. Aquest any és especialment important ja que Agenda 21 Escolar està treballant la gestió de residus com un projecte primordial.